SEBİDOSDER NASIL DOĞDU?

“Bisiklete binmek hayatın kendisidir. En ufak çıkışı, en ufak inişi hissedersiniz. Hatta en önemli dikeni (riski) görmezseniz tekeriniz patlar.” derken Doç. Dr. Faik Ardahan; bir dağcı ise: ”Şehirde yürüyen egzoz gazı solur, dağda yürüyen oksijen bulur.” diyor. Dağcılık ve bisiklet… Biri hayatın kendisi, diğeri olmadan hayat olmuyor. Bizim için böylesine ehemmiyet arz eden bu iki maceraya giden yol nasıl başladı, dernekleşme sürecimiz nasıl işledi, onu anlatacağım sizlere sevgili dostlar.

Bizler dağ yürüyüşleri ve bisiklet turlarını, bisiklet için 3-5 arkadaş, yakın köyler, barajlar olarak yapmaktayken; amatörce dağcılık ise Seydişehir’de Halkalı Kaya, Küpe Çukuru civar mahal yürüyüşleri olarak yine sınırlı sayıda arkadaşla icra edilmekteydi.

Seydişehir Bisiklet ve Doğa Sporları Derneği

Duyduk ki bizim yaptığımız işi yapan farklı gruplar farklı arkadaşlar da varmış. “Gelin canlar bir olalım” düsturundan hareketle görüştüğümüz, biliştiğimiz arkadaşlarla birlikte yapmaya başladık yürüyüş ve bisiklet turlarımızı.

Kısa yollar uzun oldu, kolay turlar kesmez oldu; çok dediğimiz yol az, az dediğimiz kişiler çok olmaya başladı günler geçtikçe.

Dağcılar, geleneksel hale gelen yürüyüşler düzenledi Via Sebastia yollarında parkur parkur. Küpe Çukuru keçi yolu yürümekten stabilize oldu adeta. Küpe zirvesine giden kayalık yollar aşındı, izler oldu yürümekten; dağcı sayısı arttı, arttı. Zaten içimizde bu faaliyeti amatörce yapanlar profesyonele yakın icra edenler vardı lakin dağınıktı.

Ya bisiklet… Günlük 120- 130 km uzun turlara çıkar, dik belleri aşar olduk. Derken Seydişehir parkurları bizleri kesmez oldu, sayı da arttıkça arttı. Festivallere katılalım başka şehirlerin parkurlarını görelim farklı insanlarla tanış olalım dedik. Beyşehir, Düzce, Alanya, Karabük, Muğla Festivallerine giden dostlarımız oldu. Farklı mekânlarda güzel ülkemizin farklı insan mozaiği ile tanışma fırsatı bulduk. Festivallerin düzenleyen için şehrini tanıtma, katılımcılar için tanışıp kaynaşma; hareketli, sağlıklı yaşama katkı sağladığını gördük.

Seydişehir Bisiklet ve Doğa Sporları Derneği

Derken biz de muhteşem parkurlarımız, doğamız, dağlarımız, şehrimizle hem dağcılık hem de bisiklet festivali yapamaz mıyız diye düşündük. Günaydın Tesislerinde 2 Kasım 2019’da yaptık ilk toplantımızı. Gayemiz bisiklet festivali yapmaktı sadece. Lakin akl-ı selim dostların “Neden dernek kurmayalım, böyle büyük faaliyetler ancak bir dernekle yürür.” telkinleriyle çakıldı ilk dernek kıvılcımı. İkinci toplantımızı Adile Baysal Kültür Evi’nde yaptık. Vazife taksimatında gördük ki çok kabiliyetli arkadaşlarımız var: Ali Öz’ün bisiklet tamirindeki maharetli elleri dernek konusunda da oldukça iyi. Hüseyin Kara, şen şakrak iş bitirici kardeşimiz… Ben de yardım ederim, diyor. Ömer Aydoğdu, öğrenmeye açık, her konuda yetenekli… Logo benim ben de varım derken Ferhat Tükel, Hüseyin Gürpınar,  Dayanç Bey, Hacı Abi, Mustafa Göncü, Süleyman, Kılınç, Geylani Metin, Ömer Aşçı, Ali Irmak, Serdar Dikici, Ahmet Ustaoğlu… haklarını helal etsinler isimlerini hatırlayamadığım birçok arkadaşım değerli fikirler sunuyorlar. Kâtibimiz Ali Akış tek tek not alıyor, bu fikirleri. Bir aylık süre içinde iş bitirici, maharetli Ali Öz ve Hüseyin Kara tamamlıyorlar resmi işlemleri ve Ömer Aydoğdu da bitiriyor insanın yönünü kızıl ufuklu dağlara çeken muhteşem logomuzu.

Ve son toplantıda üyelik başvurularımızı yapıp atıyoruz imzaları, kuruluyor Seydişehir Bisiklet ve Doğa Sporları Derneği (SEBİDOSDER). Seçim yapıyoruz tek aday ve başkan seçiliyor: Ali Öz

Seydişehir Bisiklet ve Doğa Sporları

En büyük gayesi çevreye doğaya saygılı, sağlıklı insan olunmasına katkı sunmak olan derneğimize, katılmak isteyen tüm dostları bekliyoruz.